Info o cvičení

Pilates

Pilates je cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Je zaměřené na posílení svalů celého těla, zejména hlubokých břišních a zádových svalů a svalů pánevního dna. Tím, že metoda klade důraz na zpevnění hlubokých břišních svalů jako opory pro páteř, je páteř méně namáhána. Veškerý pohyb zde vychází ze stabilního středu do všech periferních částí těla.

Tento přístup ke cvičení je mimořádně efektivní, ale zároveň náročný na detaily a procítění pohybu. Tělo se postupně zpevňuje a získává novou stabilitu, záda se narovnávají a nový způsob dýchání zabezpečuje více kyslíku v plicích. Aktivizují se hluboké břišní svaly, které se nedají cvičit běžnými technikami, a buduje se pevné ploché břicho. Mění se rozložení podkožního tuku, klesá nadváha. Změna je na první pohled patrná z držení těla, chůze a estetiky pohybu.

  • Doba trvání
    1 × 60 min
  • Trenér
    Martina Svobodová Košíčková

Bodystyling

Bodystyling pomáhá rovnoměrně formovat a zpevňovat postavu. Trénink se soustřeďuje na formování svalů celého těla, zejména na problémové partie - stehna, hýždě a břišní svaly. Dochází také k protažení a posílení těla. Výhodou je, že je vhodný pro jedince různého věku s různou kondicí a působí jako odreagování.
  • Posilovací pomůcky
    Jako posilovací pomůcky používáme tyče 4,2 kg, činky 2 ks (ideálně 1 kg), overbaly, posilovací gumičky (ideálně zelené)
    Ráda používám jen váhu svého těla, proto střídám hodiny s náčiním a bez.
  • Doba trvání
    1 × 60 min
  • Trenér
    Martina Svobodová Košíčková

Intervalový trénink

Intervalový trénink je druh tělesné aktivity, která zahrnuje krátké intenzivní fyzicky náročné výkony. Vysoká intenzita se střídá v intervalech s odpočinkovou částí, která může zahrnovat úplný odpočinek nebo nižší intenzitu aktivity. Intervalovou zátěží trénujeme především tempo, rychlost a i vytrvalost.
  • Svalové změny
    Při intervalovém tréninku zapojujete mnohem více svalových vláken. To vyvolává rychlé chemické změny ve svalech a nepřímo tak urychluje růst svalové hmoty.
  • Lepší využití tuků
    Při intervalovém tréninku se stimulují nervové dráhy zvyšující množství energetické produkce ve svalových vláknech. Ta je odpovědná za spalování tuků v těle. Intervalovým tréninkem tak spálíte mnohem více než aerobním.
  • Dlouhý spalovací dojezd
    Po ukončení intervalového tréninku, díky zrychlením metabolismu nekončí proces spalování tuků. U aerobního tréninku se zastaví proces spalování většinou v okamžiku, kdy s ním skončíte. Ačkoli je obtížné získat přesné číslo, některé výzkumy tvrdí, že po ukončení intervalového tréninku, díky zrychlenému metabolismu, spálíte ještě více kalorií, než samotným tréninkem.
  • Doba trvání
    1 × 60 min
  • Trenér
    Martina Svobodová Košíčková